موزیک خوان Music Reader
فریاد قدرت به زبان نشانه ها!

لوگوی مشهورترین موزه های جهان را بشناسید

لوگوی مشهورترین موزه های جهان را بشناسید

به گزارش موزیک خوان سال هاست که انتخاب یک لوگو برای هر موسسه و نهادی از ملزومات شده است، آن هم زمانی که پای موسسات هنری همانند موزه ها به میان می آید. شاید به همین خاطر است که خیلی از ما انتظار داریم، لوگوی موزه ها از هویت بصری زیبایی برخوردار باشند؛ هرچند تجربه ثابت کرده است که طراحان مشهور دنیا سادگی را به زیبایی ترجیح می دهند و باور دارند که سادگی در ذهن مخاطب رد پای پررنگ تری به جا می گذارد.


به گزارش موزیک خوان به نقل از ایسنا، کافی است که نگاهی گذارا به لوگوی معروف ترین برندها و موسسه های معروف جهانی بیندازیم تا متوجه شویم که هر مقدار جهان اطرافمان به سمت پیچیدگی می رود، تبلیغات و طراحی و ارتباطات بسادگی نزدیک تر می شود؛ موضوعی که با سادگی می توان در لوگو یا آرم های معروف ترین موزه های جهان هم مشاهده کرد.
موزه لوور موزه «لوور» (louver museum)، یکی از مهم ترین و شلوغ ترین موزه های دنیا است که در شهر پاریس و در مجاورت رود سِن قرار دارد. این موزه که دستور ایجاد آن در سال ۱۹۰۰ برای یک نمایشگاه جهانی صادر شد، خودش یک اثر هنری معماری است که به آن کاخ هنرهای زیبا هم می گویند.
لوگوی موزه «لوور» که به صورتی تلفیقی از رنگ های سیاه و سفید است با یک تصویر عکاسی شده از ابرها در پشت حروف، ترکیب عجیب و البته ساده ای شده است. برخی معتقدند که تصویر کلی این لوگو در ذهن مخاطبان یادآور فیلم های نوآر (یک اصطلاح سینمایی که برای توصیف درام های جنایی استفاده می شود) و قدیمی است. این درحالی است که در عین القای یک حس مبهم و نوستالژیک، از حروف ساده و سری شده و در حقیقت مدرن هم بهره گرفته شده است. پیام این لوگو این است که «لوور» یک موزه جدی با آرزوهای بالا است.



موزه متروپولیتن نیویورک متروپولیتن نیویورک از بزرگ ترین و مشهورترین موزه های جهان است که در منهتن نیویورک و در مجاورت ضلع شرقی سنترال پارک قرار دارد. این موزه حاوی مجموعه بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان و در سال ۱۸۷۲ میلادی راه اندازی شد.
موزه شهر نیویورک (Metropolitan Museum of Art) دارای یک لوگوی ساده است که طی سال ها بنا بر تغییرات جهان، با تغییراتی همراه شد. در توضیح این تغییر گفته شده است که دنیای فرهنگی به طرز شایان توجهی تغییر کرده است. جهان شلوغ تر و پرهیاهوتر شده است و برای تأثیرگذاری باید به سمت ساده سازی پیش رفت. موزه متروپولین که از نام «The Met» در لوگوی خود استفاده کرده، یکی از قدرتمندترین دارایی های خویش را در رابطه با مخاطب، نام مستعارش عنوان کرده است.




موزه ویکتوریا و آلبرت موزهٔ ویکتوریا و آلبرت (The Victoria and Albert Museum) در لندن از برترین موزه های جهان است. این موزه در سال ۱۸۵۲ تأسیس و به نام ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت که در جوانی درگذشت نام گذاری شد.
لوگوی موزه ویکتوریا و آلبرت بعنوان یکی از معروف ترین لوگوهای موزه های جهان شناخته می شود. لوگویی که با بهره بردن از خصوصیت سادگی توانسته است به خوبی در ذهن مخاطبان خود نقش ببندد. تلفظ این لوگو «vanda» که مخفف نام موزه و شامل دو حرف است که در امتداد یک خط مورب به هم می پیوندند. این دو حرف بطور هم زمان نمادی از تأثیر هر دو بخش، یعنی ویکتوریا و آلبرت است.



موسسه اسمیتسونین موسسه اسمیتسونین سال ۱۸۴۶ با هدف افزایش و گسترش دانش، تاسیس و به افتخار جیمز اسمیتسون، دانشمند بریتانیایی که اولین اهداکننده مالی و مؤسس آن بود، اینچنین نامگذاری شد. این موزه تا سال ۱۹۶۷ «موزه ملی ایالات متحده آمریکا» نامیده می شد.
اسمیتسونین (Smithsonian Institution) یکی از شناخته شده ترین و جامع ترین موزه های ایالات متحده آمریکا است که لوگوی آن هم تلاش دارد تا این بزرگ و قدرمند بودن را نشان دهد. تصویر آرم که یک دایره بزرگ است که از فضای منفی به وجود آمده است. نمادی که نور دانش را نشان میدهد همراه با نمادی از وحدت، یک طرح آرم مناسب برای این موزه و هر موزه است.




موزه کودکان شیکاگو این موزه (Chicago Children’s Museum ) که یکی از معروف ترین موزه های جهان برای کودکان و نوجوانان است و تلاش می کند فعالیت ها و نمایش های مختلفی را برای جوانترین دوستداران هنر و علم در دنیا فراهم آورد، لوگوی خویش را هم در همین راستا طراحی نموده است. آرم هم این خصوصیت را کاملاً بیان می کند. رنگ اصلی این طرح آبی است و تصویر کلیدی، اثر دستی کودک است که نشان میدهد این مرکز متعلق به کودکان است.









منبع:

1399/10/18
23:44:33
0.0 / 5
60
تگهای خبر: زیبایی , سینما , طراحی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
موزیک خوان