موزیک خوان Music Reader

مرگ بازیگر 37 ساله

مرگ بازیگر 37 ساله

موزیک خوان: در صورتیکه از محمد حقوقی و جعفر بزرگی نوشتیم، بهنام بهزادی آگاهی داد که در تدارک اکران «من می ترسم» است، حسام محمودی بازیگر ۳۷ ساله درگذشت، «ابوالهول» به یک جشنواره ایتالیایی و «مکبث زار» به اختتامیه فستیوال سن پترزبورگ راه یافتند، آرزوی معمار استادیوم تختی را شنیدیم، حمید هیراد اظهار داشت که بیماری اش قابل درمان نیست و از علت لغو کنسرتهای «سیروان خسروی» و «بابک جهانبخش» نوشتیم، وزیر ارشاد درباره ی نمایشگاه کتاب پیش بینی هایی کرد و ضرغامی از برگزاری مزایده ای برای مرمت و استفاده بهینه از ابنیه تاریخی خبر داد.


به گزارش موزیک خوان به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه که مصادف با سالروز تولد محمد حقوقی یکی از شاعران ایرانی بود، از زمان حیات و زندگی حرفه ای این شاعر نوشتیم. اولین شعرهایش را از سالهای ۳۰ تا ۳۵ در روزنامه ها و سالنامه های محلی در چارچوب های کهن و از سال ۳۶ تا ۴۰ در هفته نامه «فردوسی» و ماهنامه «پیام نوین» در چارچوب های چارپاره و نیمایی به چاپ رساند.
او فعالیت ادبی اش را از سال ۱۳۴۰ زمانی که از دانش سرای عالی تهران در رشته ادبیات فارسی فارغ التحصیل شد و به اصفهان بازگشت، شروع کرد. او که در آن زمان، تازه با شعر نیمایی آشنا شده بوده، وقتی به اصفهان برمی گردد، در چند انجمن ادبی شرکت می کند و چون می بیند که جوانان مجبور می شوند از روی سرمشق غزل های سعدی یا حافظ شعر بسازند، تصمیم می گیرد که این انجمن ها را به هم زند.

یادی از جعفر بزرگی
همینطور سالروز تولد یکی از بازیگران قدیمی هم بود، جعفر بزرگی که اگر هم اکنون زنده بود و همچنان بازی می کرد، ۱۰۶ سال سن داشت. البته خودش هم عمری نسبتا طولانی کرد و در سال ۸۵، یعنی در ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت. بزرگی از بازیگران قدیمی و تحصیلکرده دوره خود بود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه اش را در دبستان هدایت و دارالفنون گذراند.
علاوه بر کارهای جدی که داشت در حوزه کودک و نوجوان هم فعال بود و یک ماه پیش از این که جانش را از دست بدهد، با حضور در برنامهٔ رنگین کمان شبکهٔ تهران از خاطرات خود در برنامه های کودک سخن گفت.

بهنام بهزادی در تدارک اکران «من می ترسم»
کارگردان فیلم سینمایی «من می ترسم» اطلاع داد که در تدارک اکران این فیلم است. بهنام بهزادی در گفت وگویی با ایسنا در رابطه با فیلم «من می ترسم» که در قسمت سودای سیمرغ سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی گردید و هنوز به اکران عمومی در نیامده اظهار داشت: با عنایت به وضعیت این روزهای اکران در سینماها بزودی بررسی جدیدی را برای نمایش این فیلم انجام خواهم داد تا شاید در آینده نزدیک آنرا به اکران عمومی برسانم.

معرفی آثار برگزیده جشنواره فیلم ایثار
همینطور گروه انتخاب بخش مسابقه فیلمهای داستانی کوتاه، نماهنگ و پویانمایی اولین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» اسامی ۴۲ فیلم را برای حضور در دو بخش رقابتی اصلی و ویژه مستند اعلام نمود.

داوران نوعی نگاه "کن" معرفی شدند
در ادامه، لیست داوران بخش نوعی نگاه هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن اعلام گردید. سال جاری «جان سی ریلی» بازیگر آمریکایی بعنوان رئیس هیات داوران به همراه «آلیس وینوکور» کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی، «پائولا بیر» بازیگر آلمانی، «دیوی چو» کارگردان فرانسوی-کامبوجیایی و «امیلی دکوئن» بازیگر بلژیکی فیلمهای بخش نوعی نگاه جشنواره کن را داوری خواهند کرد.
و اینکه «مایکل داگلاس» هنرپیشه مطرح آمریکایی سال جاری جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را دریافت می کند.
همینطور لیست نامزدهای جوایز تئاتر تونی در سال ۲۰۲۳ اعلام گردید و نمایش موزیکالی که نسخه نمایشی فیلم موزیکال ساخته «بیلی وایلدر» در سال ۱۹۵۹ است، به کارگردانی «کیسی نیکولا» موفق شد در ۱۳ شاخه همچون بهترین نمایش موزیکال، بازیگر مرد موزیکال، نقش مکمل مرد و زن موزیکال، کارگردانی نمایش موزیکال و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شود.

دختر «مونیکا بلوچی» نقش اصلی یک مینی سریال
کمپانی نتفلیکس هم از ساخت یک مینی سریال شش قسمتی بر مبنای رمان و فیلم معروف ایتالیایی «یوزپلنگ» اطلاع داد و «دوا کَسل» دختر «مونیکا بلوچی» نقش اصلی این سریال است.

«ابوالهول» در یک جشنواره ایتالیایی
علاوه بر این، فیلم کوتاه «ابوالهول» به کارگردانی حمید یوسفی در چهلمین جشنواره فیلمهای هنری «آسولو آرت» به معرض نمایش گذاشته می شود. «ابوالهول» پیش از این در بیست و یکمین جشنواره «ریورساید» آمریکا، هشتمین جشنواره «unDependence» آلمان و ششمین دوره جشنواره «trameindipendenti» ایتالیا حضور داشته است.

«مکبث زار» در اختتامیه فستیوال سن پترزبورگ
نمایش «مکبث زار» هم به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در هجدهمین دوره فستیوال جهانی سن پترزبورگ روی صحنه می رود. این نمایش مقرر است بعنوان اثر برگزیده از جانب انجمن منتقدان تئاتر روسیه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتری در سن پترزبورگ به صحنه برود.
این نمایش سال قبل در قسمت بین الملل جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرد و در دو اجرای خود با استقبال تماشاگران روبرو شد و در قسمت ملل چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر دیپلم افتخار بهترین نمایش، طراحی لباس، بهترین موسیقی را دریافت کرد و کاندیدای بهترین کارگردانی نمایش هم شد. نمایش «مکبث زار» اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ هرشب ساعت ۱۹ و سی دقیقه در سالن اصلی تئِاتر شهر روی صحنه می رود.
از سویی قرار ست نمایشنامه خوانی «راز شکست فاتحان» به نویسندگی اکبر یادگاری و کارگردانی رضا بابک در سالن ناظرزاده ی کرمانیِ تماشاخانه ی ایران شهر روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ اجرا شود و نمایش «گالمکس» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا حسن زاده از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۹ خردادماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه خواهد بود.

۵ سریال جدید در راه است
با اضافه شدن ۵ سریال جدید به پخش شبکه نمایش خانگی، میزان مجموعه های نمایشی این مدیوم به بیشترین حد خود طی ماه های اخیر می رسد. «نیوکمپ» ساخته منوچهر هادی، «آمستردام» به کارگردانی مسعود قراگزلو، «هفت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده، «پدرگواردیولا» به کارگردانی سعید نعمت الله و «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی عناوین سریال هایی هستند که اخیرا مقرر است از شبکه نمایش خانگی پخش خویش را آغاز کنند.
پخش سریال «آمستردام» با بازی مهدی پاکدل بعنوان بازیگر نقش اصلی از روز چهارشنبه ـ ۱۳ اردیبهشت ماه ـ در شبکه نمایش خانگی شروع شد.

حسام محمودی درگذشت
همینطور خبر رسید که حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون در سن ۳۷ سالگی دارفانی را وداع گفت. محمودی که این روزها فیلم سینمایی «غریب» را روی پرده سینماها دارد، اولین بار با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» مازیار میری بازیگری را آغاز کرد و با مجموعه «گرگ و میش» همایون اسعدیان به شهرت رسید.
بیشتر بخوانید:
پیام های تسلیت برای درگذشت حسام محمودی
آرزوی حسام محمودی که در لحظه گرگ و میش محقق شد

آرزوی معمار استادیوم تختی
در ادامه گفت وگویی از جهانگیر درویش ـ هنرمند معمار در حوزه تجسمی منتشر کردیم. ایسنا این گفتگو را روزی که مجسمه سعدی (۱۱ اردیبهشت) رونمایی گردید، با این معمار انجام داده است.
درویش در این مصاحبه به ایسنا اظهار داشت: آرزوی من اینست کسانی باشند که به اندازه کافی به نصب مجسمه های شهری اهمیت دهند و نظارت و برنامه ریزی اصولی برای نصب این مجسمه ها داشته باشند. آرزوی من اینست کسانی باشند که بگردند و ببینند در کجای شهر وجود چنین مجسمه هایی لازم است.

بیماری حمید هیراد قابل درمان نیست
نشست خبری برگزاری کنسرت مشترک «حمید هیراد» و «راغب» با حضور مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» هم در این روز برگزار گردید.
حمید هیراد در این جلسه در رابطه با وضعیت سلامتی خود اظهار داشت: شروع بیماری من از سال ۹۵ بود و چیزی نیست که قابل درمان باشد. تا امروز هم نسبت به ذات بیماری پستی ها و بلندی های خویش را داشته ام. یک دوره آرام بوده، یک دوره نه. بستگی به شرایط محیطی من دارد؛ آلودگی و استرس و... از سال ۹۵ هنوز تحت درمان هستم ولی ذات این بیماری که دارم ژنتیکی است و همیشه باید مانند یک کودک مراقب آن باشم. در همه مدتی که گذشته بالاترین چیزی که به من روحیه داده شغلم بوده است و فکر می کنم اگر روزی آنرا کنار بگذارم اتفاق بدی برایم خواهد افتاد.

لغو کنسرتهای «سیروان خسروی» و «بابک جهانبخش»
این در شرایطی است که کنسرتهای پیش روی سیروان خسروی و بابک جهانبخش که قرار بود در ایران و خارج از کشور برگزار شود، لغو شد.
کنسرت سیروان خسروی که قرار بود چهارشنبه ـ ۱۳ اردیبهشت ماه ـ در هتل اسپیناس تهران برگزار گردد در حالی لغو شد که خود ساعاتی پیش از اجرا، با بیان این خبر در فضای مجازی، در رابطه با علت آن نوشت که «به دستور پزشک و به علت کسالت پیش آمده ناچار به لغو کنسرت ۱۳ اردیبهشت هستیم.»

پیش بینی وزیر ارشاد در رابطه با نمایشگاه کتاب
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با سی وچهارمین نمایشگاه کتاب اظهار داشت: هفته آینده سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را خواهیم داشت که پیشبینی می نماییم، بین پنج تا هفت میلیون بازدید از این نمایشگاه داشته باشیم و این نمایشگاه بزرگترین جشنواره فرهنگی در ایران و منطقه است. سه هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند و از کشورهای مختلف میهمان داریم و میهمان ویژه تاجیکستان است.
همینطور وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به همراه یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از فعالان صنعت نشر به مناسبت هفته کارگر از بخش های مختلف هلدینگ کیمیای نقش الماس که در حوزه صنعت چاپ فعالیت دارد، بازدید کرد.
وی در این بازدید در رابطه با نوسازی ماشین آلات فرسوده صنعت چاپ اظهار داشت: تاکید ما در وهله اول استفاده از ظرفیت جوانان ایرانی و شرکتهای دانش بنیان است. اینکه این مباحث به تحریم گره بخورد، همه مان را آزار می دهد اما برای اینکه کار به روز شود، آماده حمایت های ارزی و عرضه تسهیلات لازم هستیم.
گفت وگویی هم با معاون فرهنگی ارشاد در رابطه با نمایشگاه کتاب داشتیم؛ او دلیل تغییر بانک عامل نمایشگاه را تأمین نکردن اعتبار از جانب این بانک خواند، همینطور اعلام نمود برای ناشرانی که در قسمت حضوری نمایشگاه هم شرکت نمایند، تسهیلات ویژه ای عرضه می کنند.

مزایده ای برای مرمت و استفاده بهینه از ابنیه تاریخی
عزت الله ضرغامی هم در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: مرمت، نگهداری، اداره و استفاده بهینه و کاربردی از بناهای تاریخی با مشخصاتی که در نظر گرفته شده جزو سیاستهای جدی دولت می باشد و بخش خصوصی می تواند در این حوزه مشارکت کند.

مدیر صندوق حفظ و احیا تغییر کرد
همینطور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، «شهاب طلایی شکری» را به سمت مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی انتخاب کرد.
معاون میراث فرهنگی هم «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی» را بعنوان شعار هفته میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۲ اعلام نمود.

۵۰ سال عقب ماندگی موزه های ایران
یک مترجم متون تخصصی موزه اعتقاد دارد که موزه و موزه داری در ایران حدود ۵۰ سال عقب تر از دنیاست و کیفیت موزه های ایران قربانی کمیت آن شده است، موزه ها از لحاظ فکری تغذیه نشده اند و کمبودهای زیادی در حوزه موزه و موزه داری وجود دارد.
این صحبت ها در نشست کتاب موزه عنوان شد که گزارش کامل آنرا می توانید اینجا بخوانید.

نفت ایران از گردشگری ترکیه عقب می افتد؟
دولت ترکیه پیشبینی کرده درآمدهای حاصل از گردشگری این کشور امسال میلادی به رکورد ۵۶ میلیارد دلار برسد؛ رقمی که می تواند از درآمدهای خالص نفتی ایران پیشی بگیرد.
از طرفی، درآمدهای نفتی ایران بعنوان منبع اصلی درآمد کشور طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۲ بین ۵۸ تا ۶۲ میلیارد دلار اعلام شده و برای سال ۲۰۲۳ هم رقمی بین ۵۱ تا ۵۷ میلیارد دلار ارزیابی شده که حدودا برابر با چشم انداز درآمدهای ترکیه از محل گردشگری امسال میلادی است.

کشف کتیبه فارسی «شیرِ شمشیر به دست» در ارمنستان
افزون بر این ها، پژوهشگاه میراث فرهنگی از کشف یک کتیبه فارسی با نقش «شیرِ شمشیر به دست» در کنار شمایل حضرت علی (ع) در یکی از روستاهای ارمنستان اطلاع داد.

هخامنشیان در انگلیس
این در شرایطی است که موزه بریتانیا نمایشگاهی با عنوان «تجمل و قدرت: ایران تا یونان» برگزار کرده و مجموعه ای از آثار پرارزش تاریخی ایران، از دوران هخامنشی و آثار یونان باستان را به معرض نمایش گذاشته است.
پیشنهادهایی برای خواندن:
جدال عجیب شبکه های امریکایی بر سر یک برنامه
وحید جلیلی و اشاره به یک مشکل عمده در کل کشور
همه ماجرای حواشی یک خبر سینمایی
بافت های تاریخی عاقبت بخیر می شوند؟




منبع:

1402/02/15
12:36:57
5.0 / 5
369
تگهای خبر: آثار , انجمن , بازی , بازیگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
موزیک خوان