موزیک خوان Music Reader
در بازدید از از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر

معاون هنری: موسیقی از دغدغه های اصلی نظام است

معاون هنری: موسیقی از دغدغه های اصلی نظام است

موزیک خوان: محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری فومنی، سرپرست دفتر موسیقی، از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر بازدید و در قسمتی از جلسه هیات انتخاب آثار و گروههای سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند.


به گزارش موزیک خوان به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، سیزدهمین جلسه هیات انتخاب آثار و گروههای سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضّلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی فر، امیرعباس ستایشگر، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی، اعضای شورا به همراه حسن ریاحی، دبیر جشنواره روز جمعه ۱۷ دیماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمد اله یاری اظهار داشت: برپایه آئین نامه جشنواره موسیقی فجر، دبیر جشنواره و هیات انتخاب آثار و گروههای جشنواره از مهم ترین ارکان جشنواره هستند. خوشبختانه جمع هیات انتخاب این دوره از جشنواره موسیقی فجر دارای سوابق پرارزش و بسیار خوبی هستند و تابحال در جلسات مختلف و منظم فرآیند داوری را پیش برده اند.
وی ضمن اشاره به جایگاه دفتر موسیقی اضافه کرد: به گواه اعضای محترم این هیات دفتر موسیقی تاکنون، هیچ دخالتی در انتخاب گروه ها در بخش غیررقابتی و یا آلبوم ها در بخش رقابتی برای حضور در جشنواره نداشته و نخواهد داشت و تنها پشتیبانی از جلسات داوری را برعهده دارد.



سرپرست دفتر موسیقی ضمن اشاره به اتمام انتخاب آثار و گروههای حاضر در این دوره از جشنواره و داوری آلبوم ها در جایزه باربد ضمن اشاره به شرح وظیفه اعضای هیات انتخاب آثار و گروه ها، افزود: از سال قبل که جایزه باربد و بخش رقابتی احیا شد، شرح وظیفه جدیدی به این هیات افزوده شد و آن داوری آلبوم های وارده است.
حسن ریاحی، دبیر سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم در این نشست اظهار نمود: با عنایت به شرایط سخت سال جاری و فراگیری کرونا، امور اجرایی جشنواره خیلی خوب و منظم درحال انجام بوده و با همراهی و نظرخواهی از اساتید تلاش داریم جشنواره به بهترین شکل برگزار گردد.
در ادامه این جلسه، اعضای هیات انتخاب ضمن گزارشی از کیفیت آثار رسیده به این دوره از جشنواره، پیشنهادات خویش را هم برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره در دوره های آتی عرضه دادند. امیرعباس ستایشگر، یکی از اعضای هیئت انتخاب آثار ضمن اشاره به اضافه شدن یک بخش ویژه آهنگسازی به این دوره از جشنواره موسیقی فجر، درباره جزئیات آثار ارسال شده اظهار نمود: بعد از فراخوانی که در مهرماه منتشر کردیم، ۱۴۸ گروه برای حضور در بخش غیررقابتی جشنواره و ۱۱۴ آلبوم هم برای بخش رقابتی جشنواره ثبت نام کردند. بعضی از گروه ها را هیات انتخاب به جشنواره دعوت کرده و برخی هم از راه فراخوان درخواست حضور داده اند.
در بخش پایانی این جلسه، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات دبیر و اعضای هیات انتخاب آثار و گروههای سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: حضور در چنین جشنواره هایی اهمیت زیادی داشته و سبب ایجاد اعتماد به نفس در جوانان می شود.
سالاری در ادامه ضمن اشاره به وضعیت و جایگاه موسیقی اضافه کرد: یکی از دغدغه هایی که داریم پیشگیری از مستحیل شدن ملودی هاست، امروزه با موسیقی هایی مواجه می شویم که نه از اصالت بومی برخوردار می باشند و نه کاملاً به موسیقی کلاسیک وصل شده اند. این نوع از موسیقی فقط می تواند نیازهای آنی را رفع کند و نمی تواند برای طولانی مدت در طوفان ها ماندگار باشد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان ضرورت بررسی گزارش های مقایسه ای و صدمه شناسی در جشنواره موسیقی فجر درجهت ارتقای کمی و کیفی این جشنواره اظهار داشت: بحث موسیقی، یکی از دغدغه های اصلی نظام است و ما باید این روند را به سمت عمق بخشی حرکت بدهیم. این امر یک کار جدی می طلبد که برای مرتفع ساختن مشکلات آن باید همه دست به دست هم بدهیم.
سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می گردد و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.




منبع:

1400/10/18
17:17:48
5.0 / 5
463
تگهای خبر: آثار , جشن , جشنواره , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
موزیک خوان