موزیک خوان Music Reader
در قالب یك آلبوم انجام می شود؛

آغاز همکاری یک ترانه سرا با خواننده جدید

آغاز همکاری یک ترانه سرا با خواننده جدید

به گزارش موزیک خوان، یکی از آهنگسازان و ترانه سرایان کشورمان در تشریح تازه ترین فعالیتهای خود از همکاری با یک خواننده برای انتشار نخستین آلبوم رسمی خود در فرایند تولید و عرضه آثار موسیقایی اطلاع داد.



به گزارش موزیک خوان به نقل از مهر، پوریا متابعان آهنگساز و ترانه سرا که از سال ۱۳۸۵ مجموعه فعالیتهایی را در چارچوب آهنگساز، تنظیم کننده و ترانه سرا با هنرمندان مختلف موسیقی کشورمان شروع کرده است، در تشریح تازه ترین کارهای جدیدش توضیح داد: هم اکنون مشغول ساخت نخستین آلبوم رسمی هادی حاجیلو با همکاری مجموعه «آوای هنر» هستم که بزودی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. این آلبوم فضای پاپ - سنتی دارد و در تلاش هستیم که بتوانیم هر چه زودتر برای اجراهای زنده آماده شویم، آهنگسازی تمامی قطعات هم به عهده من بوده است. ضمن این که در ادامه فعالیتهای اجرایی دیگر، آلبوم تلفیقی در دست تولید دارم که مقرر است در قالبی متفاوت به صورت دیجیتال آماده انتشار شود.
وی که سابقه همکاری با هنرمندانی چون بابک جهانبخش، پویا نیک پور، مهدی مقدم، کامران عطا، سعید عرب، ناصر زینعلی را در کارنامه فعالیتهای موسیقایی خود به ثبت رسانده است ضمن اشاره به جریان نوین عرصه شعر و ترانه اظهار داشت: من هم بر این باورم ترانه امروز تا حد زیادی به تکرار رسیده و احتیاج به تغییر اساسی در این مقطع زمانی داریم. از سویی دیگر دایره واژگان محدود مورد قبول در ترانه، مخاطب را با اشعار کمی سنگین تر و حتی شعر کلاسیک ما بیگانه کرده است. این موج، حتی ترانه با زبان میانه را هم درگیر و آنرا تا حد زیادی ساده سازی کرده است. در حالیکه ما می توانیم از تصاویر بدیع تر در هر نوع ترانه استفاده نمائیم و مخاطب را باردیگر با تصاویر شاعرانه آشتی دهیم.

این شاعر و ترانه سرا در ادامه صحبت های خود با تکیه بر این که استفاده از اشعار کلاسیک می تواند تأثیر مثبتی در راه ترانه سرایی امروز داشته باشد، اظهار نمود: استفاده از اشعار کلاسیک در کنار موسیقی مدرن سبب می شود نسل نو که بیشترین مخاطب موسیقی هستند، ارتباط عمیق تری با اشعار کلاسیک برقرار کنند. ما وامدار ادبیات کهن این سرزمین هستیم و باید دراین زمینه تلاشهای بیشتری صورت گیرد. در کنار استفاده از سازهای اصیل ایرانی در موسیقی مدرن و تلفیق آنها با موسیقی روز، اشعار کلاسیک هم می توانند تأثیر مثبت داشته باشند.
متابعان در قسمت پایانی صحبت هایش در رابطه با نوع ارتباط بین خواننده و ترانه سرا توضیح داد: فرمول خاصی برای این مسیر وجود ندارد. هر کس می تواند بخشی از تجربیات شخصی خویش را در اختیار دیگران بگذارد. به عقیده من کار باید پله پله صورت گیرد. این به معنای آن است که ابتدا با افراد کمتر شناخته شده چه از لحاظ خوانندگی و چه آهنگسازی ارتباط بگیرند. اگر آثارشان خوب باشد به مرور اتفاقاتی که منجر به پیشرفت شود برای آنها رقم خواهد خورد. سنگ بزرگ جلوی راه بسیاری از کسانی که تازه آغاز کرده اند اینست که فکر می کنند اگر فلان خواننده مطرح یک کار ما را بخواند مسیر را طی کرده اند اما به این شکل نیست. این مسیر باید قدم به قدم با کسب تجربه و ارتباطات ساخته شود.

1403/03/13
14:52:05
5.0 / 5
207
تگهای خبر: آثار , دیجیتال , سنتی , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
موزیک خوان