درآمد ۲ همتی فیلیمو از تولید و توزیع ابتذال
         
        به گزارش موزیک خوان، فیلیمو در سالیان اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به صورتی خط شکن تعدادی از حریم ها بوده است.
        
        
به گزارش موزیک خوان به نقل از خبرگزاری مشرق 
، در کمتر از یک دهه ای که شبکه نمایش خانگی در قالب پلت فرم های وی اودی (VOD) وارد خانه های ایرانی ها شده، این صنعت ه سهم قابل توجهی از بازار رسانه و سرگرمی را توانست بخود اختصاص دهد. بر طبق برآوردها، حجم مالی این حوزه اکنون حدود ۱۰ همت تخمین زده می شود. با این وجود، در گفت و گویی که احسان عمرانی، سهام دار پلت فرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلت فرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان میدهد فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.
عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. هرچند او فروش اشتراک را مهم ترین منبع درآمدی دانسته است، اما بنا بر آمارهای انتشار یافته از طرف کارشناسان حوزه فناوری و رسانه، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی در حقیقت بیشترین سهم را در سودآوری پلت فرم ها دارد.
 به عبارتی، همکاریهای گسترده با اپراتورها و شرکت های عرضه کننده اینترنت، بخش عمده ای از گردش مالی این صنعت را شکل می دهد. فیلیمو در سالهای اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به شکلی خط شکن تعدادی از حریم ها بوده است. این پلت فرم به سبب نمایش صحنه هایی با مصادیق ناهنجاری از دید مخاطبان مانند نمایش زنان با پوشش های نامتعارف یا تبلیغ سبک زندگی غربی نظیر نگهداری سگ در منزل مورد اعتراض قرار گرفته است حتی در تبلیغات هم این ورند را تلاش نموده است که ادامه دهد. از طرفی، افزایش قابل توجه هزینه اشتراک ها، حتی در نسخه های بدون تبلیغ، نارضایتی مخاطبان را دوچندان کرده است.
 احسان عمرانی هم در گفت وگوهای اخیر خود به این مسایل اشاره کرده و از تغییر رویکرد مدیریتی در فیلیمو انتقاد کرده است. او اعلام نموده که در دو سال گذشته، تغییر سیاستهای تبلیغاتی و محتوایی آقای شکوری، مدیرعامل مجموعه، موجب آزردگی او شده است.
 عمرانی تاکید می کند: «اگر مجموعه ای درحال فعالیت اقتصادی گسترده و سودآور است، باید با احترام به قوانین و ارزش های جامعه مسیر خودرا ادامه دهد.» او همین طور به استفاده از چهره هایی مانند صدف بیوتی بعنوان سفیر برند تلویکا اشاره کرده و این تصمیم را عامل تأثیر منفی بر اعتبار و جایگاه پلت فرم دانسته است. به نظر می آید صنعت نمایش خانگی ایران در حالی رشد مالی شایان توجهی تجربه می کند که هم زمان با چالش های جدی فرهنگی و نظارتی هم مواجه است؛ چالش هایی که می تواند مسیر آینده این رسانه های نوین را تعیین کند.
 منبع: فارس به اجمال، با وجود این، در گفت وگویی که احسان عمرانی، سهام دار پلتفرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلتفرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان میدهد فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.
عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. فیلیمو در سال های اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به گونه ای خط شکن برخی از حریم ها بوده است.
 منبع: musicreader.ir
        
                    
                    
                    
                    
            
            
            
      
            
        
	
                
                
                    
                     این مطلب موزیک خوان را می پسندید؟
                    
                    
                        (1)
                    
                    
                     
                        (0)
                    
                     
                    
                
                
                
                
                
                    
            
 
       
             تازه ترین مطالب مرتبط
        
        
       
             نظرات بینندگان در مورد این مطلب