نگرانی ها در رابطه با آینده سینما آیا تماشاگران به سالن ها بازمی گردند؟
موزیک خوان: بعد از شیوع پاندمی کرونا، خیلی از سینماها در آمریکا تعطیل و فیلم ها موقتا ناپدید شدند.
چنین پیداست که در دنیای سینما، تحولی بنیادین درحال وقوع است که می تواند به نابودی آن چه که به عنوان «فیلم» می شناسیم، منجر شود. بعد از شیوع پاندمی کرونا، خیلی از سینماها در آمریکا تعطیل و فیلمها به طور موقت ناپدید شدند. این مساله سوالات زیادی را در مورد آینده صنعت سینما بیان کرد.
به نظر می رسد که در دنیای سینما، تحولی بنیادین درحال وقوع است که می تواند به نابودی آن چه که به عنوان «فیلم» می شناسیم، منجر شود. بعد از شیوع پاندمی کرونا، خیلی از سینماها در آمریکا تعطیل و فیلمها به طور موقت ناپدید شدند. این مساله سوالات زیادی را در مورد آینده صنعت سینما بیان نمود. حتی بعد از بازگشایی سینماها و بازگشت بعضی از تماشاگران، کاهش دائمی فروش بلیت ها نشان دهنده تغییرات فرهنگی و تکنولوژیک بود که سبب انتقال تماشاگران به تماشای فیلمها در خانه شد.
اگرچه سینماها صدمه شدیدی دیدند، اما هنوز زنده ماندند و تماشاگران باردیگر به سالن های سینما بازگشتند. اما اخیراً، اتفاقات جدیدی درحال رخ دادن است که امکان دارد صنعت سینما را به مرز نابودی بکشاند. یکی از این تحولات، خرید احتمالی شرکت برادران وارنر توسط نتفلیکس است. این ادغام، که هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است، می تواند اثرات شدیدی بر آینده سینما داشته باشد. خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که این ادغام یک فاجعه خواهد بود.
تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، علناً اعلام نموده که می خواهد «پنجره نمایش سینمایی» را کم کند. این یعنی مدت زمانیکه فیلمها فقط در سینماها به نمایش درمی آیند، بشدت کم خواهد شد. اگر این روند ادامه یابد، مدت نمایش فیلمها در سینما به صورت قابل توجهی کوتاه تر خواهد شد و شاید تنها دو هفته باقی بماند. چنین تغییراتی می تواند سبب خشک شدن بازار سینما شود، چون که خیلی از افراد به جای رفتن به سینما، ترجیح می دهند فیلمها را از راه پلت فرم های نمایش خانگی تماشا کنند.
اخیراً خبری منتشر گردید که نشان داده است از سال ۲۰۲۹، جوایز اسکار دیگر از تلویزیون پخش نخواهند شد و تنها از راه یوتیوب قابل مشاهده خواهند بود. این تغییر، که بنظر می رسد یک تحول عمده در نحوه مصرف رسانه ها باشد، می تواند نشان دهنده کاهش بیشتر توجه به فیلمها و صنعت سینما باشد. جوایز اسکار که روزی به عنوان یک رویداد بزرگ تلویزیونی شناخته می شد، حالا مقرر است تبدیل به رویدادی در یوتیوب شود که امکان دارد جذابیت کمتری داشته باشد.
در نهایت، سوال اینست که آیا سینما به انتها خود نزدیک می شود؟ این احتمال وجود دارد، اما اگر صنعت سینما متوجه تهدیدات موجود شود و برای حفظ آن تلاش کند، شاید هنوز راهی برای نجات آن وجود داشته باشد.
منبع: خبرگزاری آنا حرف آخر اینکه حتی پس از بازگشایی سینماها و برگشت تعدادی از تماشاگران، کاهش دائمی فروش بلیت ها نشان دهنده تغییرات فرهنگی و تکنولوژیک بود که سبب انتقال تماشاگران به تماشای فیلم ها در خانه شد.
اگرچه سینماها آسیب شدیدی دیدند، اما هنوز زنده ماندند و تماشاگران دوباره به سالن های سینما بازگشتند. چنین تغییراتی می تواند سبب خشک شدن بازار سینما شود، چون که بسیاری از افراد بجای رفتن به سینما، ترجیح می دهند فیلم ها را از راه پلتفرم های نمایش خانگی تماشا کنند.
اخیراً خبری منتشر شد که نشان داده است از سال ۲۰۲۹، جوایز اسکار دیگر از تلویزیون پخش نخواهند شد و تنها از راه یوتیوب قابل مشاهده خواهند بود.
این مطلب موزیک خوان را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب